Soetendaelle vzw lanceerde vorig jaar een wedstrijd onder de slogan ‘Soetendaelle zoekt een nieuw logo’.

De lokale pers, de websites van de gemeente en Soetendaelle en de secundaire scholen uit Merchtem maakten het wedstrijdreglement op grote schaal bekend. En met succes, want maar liefst acht ontwerpers waagden hun kans: vijf uit Merchtem en telkens een deelnemer uit Asse, Vilvoorde en Malderen. De jury bestond uit vijf leden: de voorzitters van Soetendaelle vzw, Heemkring en Kunstkring resp. Louis vanderstraeten, Hedwig Vertonghen en Frans Anrys en daarnaast Guido Verhaeghe, ex-directeur Portaelsschool voor Beeldende Kunsten in Vilvoorde en Merchtemnaar Yves De Langhe, grafisch ontwerper bij Uitgeverij Averbode en leraar Plastische Opvoeding. Zij kozen unaniem voor het logo van Jeroen Goossens omwille van de originaliteit en de eigentijdsheid.

We tonen u met trots het nieuwe logo dat we sinds 2018 in onze communicatie gebruiken.

Met 20 kringleden en partner sloot de Heemkring het werkjaar af met een Frontmenu. Het was een initiatief van kringleden Eddie De Block en Eddy Cooremans. Op het menu van 12 december stond een veredelde versie van wat de frontsoldaat wellicht kreeg: een natje en een droogje waarmee de toenmalige frontsoldaat even de ellende van de loopgraven kon vergeten tijdens de kerstdagen.

De reden waarom de Heemkring de benaming Frontmenu gebruikt,sluit aan bij de herdenking van de oorlogsjaren ’14-’18: een onderwerp waar de Heemkring een groot deel van haar activiteiten zal op focussen in 2018. Het is dan immers de bedoeling om de publicatie ‘Oud-soldaten uit Groot-Merchtem uit Wereldoorlog I’ klaar te hebben.

Het werd een geanimeerde samenkomst. De foto’s hieronder geven je een beeld van de gezellige sfeer onder de aanwezigen.

 

 

 

 

Door het ijzige winterweer net even te laat om op de groepsfoto te staan: Pol Feytens, Frans Feytens. Door omstandigheden konden volgende heemkringleden er niet bij zijn: Maria Van Moeseke, Chris De Backer, Francis Wijns, Werner Thomas, Wouter Robberechts.